1. THÔNG BÁO TUYỂN ADMIN DIỄN ĐÀN 2013
    Tìm kiếm nhà trọ - Ở ghép
    THÔNG BÁO BÁN ÁO SPKT.NET CHO THÀNH VIÊN DIỄN ĐÀN


    HÃY TÌM KIẾM Ở ĐÂY TRƯỚC KHI ĐẶT CÂU HỎI
    {xen:phrase loading}

Dieu khien he thong VGT tren xe hoi

Thảo luận trong 'Điều khiển tự động ô tô' bắt đầu bởi bmnhy, 24 Tháng chín 2006.

  1. bmnhy Giảng Viên

    Số bài viết: 914
    Đã được thích: 0
    Điểm thành tích: 0
    Mình thấy điều khiển tự động trong xe hơi là một hướng đi lâu dài cho ngành công nghiệp ô tô Việt Nam bởi điều này đã được minh chứng từ các Quốc gia có nền công nghiệp ô tô lớn mạnh - Họ cũng gặp rất nhiều khó khăn ban đầu, nhưng Cuối cùng họ đã đạt được những thành quả to lớn: Vì suy nghĩ cá nhân đó mà mình hy vọng các bạn yêu thích và đam mê lỉnh vực này hãy cùng nhau chia sẽ tài liệu, kinh nghiệm, hiểu biết ...vvv để chúng ta có thể cùng Bác Xuân kiên làm nên một Thương hiệu Ô tô Việt trong 10 đến 20 năm nữa nhé!


    Phần:
    System analysis of a diesel engine with VGT
    and EGR

    Abstract
    To fulfil emission requirements specified by environment demands, such as
    Euro 4 and Euro 5, (việt nam mình cũng đã áp dụng tiêu chuẩn về khí thải rồi nhưng ở mức đọ chưa quá khắt khe) there is a need to utilize engines based on technologies
    such as Variable Turbine Geometry (VGT) and Exhaust Gas Recirculation
    (EGR). A model of an engine using VGT and EGR was created by
    Ph.D student Johan Wahlstr¨om at Link¨oping University. This thesis evaluates
    Wahlstr¨om’s model and shows how it successfully describes the engine
    and its behaviour. The thesis also confirms theories about the occurrens of
    non.minimum phase behaviour in different transfer functions, e.g. from VGT
    signal to the mass flow through the compressor.
    An interesting phenomenon when applying VGT and EGR is a nonlinearity
    leading to, for example, that the same pressure in the intake manifold
    can occur for two different VGT signals. Such phenomenon can cause problems
    when designing a control system. Furthermore, this nonlinearity also
    results in a replacement of the nonminimum phase behaviour with an overshoot
    when a large (above 80%) VGT control signal is used.
    This also provides a linearized model, which describes the engine
    satisfactory. The linearization results in transfer functions with two zeros and
    three poles, whose locations do not change much when varying engine speed
    and load (except at high load and low engine speed). This fact will most likely
    make it possible to utilize just a few different linearizations for all speeds and
    loads. However, altering VGT and EGR positions greatly affect the transfer
    functions. Thus, several linearizations are probably needed to cover all operating
    points.
    When designing a future control system a good strategy is to utilize a
    decoupled system since the model has strong cross-connections. Another solution
    would be to apply multi dimensional control strategy, e.g. LQ-theory.
    Keywords: VGT, EGR, diesel engine

    Introduction

    1.1 Background
    In the last years there has been a lot of attention on the emissions created
    by diesel engines. The emissions are not allowed to exceed limits specified
    by environment demands. The environment demands are getting harder for
    every year and to be able not to exceed these limits there is a need to use technologies
    such as Exhaust Gas Recirculation and Variable Geometry Turbine.
    Variable Geometry Turbine, VGT, is used frequently in diesel engines
    since it provide a way to control the turbine maintaining good efficiency. The
    way to do this is to change the effective area of the turbine using vanes [ 4].
    Exhaust Gas Recirculation, EGR, is a way to control the NO emissions
    by cooling a portion of the exhaust gas down and then transfer it back to the
    intake. The cycle-to-cycle variations will however increase when using EGR
    which could result in misfire

    và các bạn thấy vui vui rồi thì vào đây nhé [IMG]:)" border="0" alt="19.gif" />

Chia sẻ trang này